Türk yükseköğrenimi, 18 temel göstergenin 9’undan 5 tam puan aldı
Türk Yükseköğrenimi 2024 Bologna Süreci Uygulama Raporu’nda Başarılı
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu’nun yayınladığı Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) 2024 Bologna Süreci Uygulama Raporu’na göre, Türk yükseköğrenimi önemli bir başarı elde etti. Rapor, 18 temel göstergenin değerlendirildiği ve bu göstergelerden 9’unun Türkiye’ye 5 tam puan verdiğini gösteriyor.
Raporda, yükseköğrenimle ilgili temel göstergelerin eğitim seviyeleri, tanıma, kalite güvencesi, yükseköğretimin sosyal boyutu ve uluslararasılaşma gibi konuları kapsadığı belirtiliyor. Türkiye, Bologna Süreci göstergelerinde önemli bir ilerleme kaydederek başarıya ulaştı. Özellikle ‘Avrupa Kredi Transfer Sistemi uygulamalarının dış kalite güvencesiyle izlenme durumu’ ve ‘Akademik hedeflere yönelik otomatik tanıma durumu’ gibi alanlarda 5 tam puan aldı.
Raporda Türkiye’nin, yükseköğretimde eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılığı sağlama konusunda diğer Avrupa ülkeleri arasında önde gelen ülkelerden biri olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca Türkiye, yükseköğretim öğrenci ve akademik personel sayısı açısından da dikkat çekiyor.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, raporun Türk yükseköğretiminin büyük potansiyelini gözler önüne serdiğini belirterek, Türk yükseköğretiminin uluslararası alanda daha güçlü bir konum elde etmesini sağlayacak önlemlerin alınacağını ifade etti.
Özvar ayrıca, Türk yükseköğretim sistemindeki başarıları ve gelişmeleri paylaşmak amacıyla tarafsız bir şekilde hazırlanan Bologna Süreci Uygulama Raporunu kamuoyuyla paylaşacaklarını duyurdu. Bu adımın, Türk yükseköğretiminin performansına duyulan güvenin ve mükemmelliğe ulaşma hedefinin bir göstergesi olduğunu belirtti.